Photographic festival Vision and Texas Chainsaw Mascara

Pred dnevi sem gledal film One hour photo. Film v katerem glavni igralec (Robin Williams- tokrat za spremembo v resni vlogi), ki dela v studiju za razvijanje fotk v nekem ameriškem shooping centru ugotavlja – Family photos depict smiling faces… births, weddings, holidays, children’s birthday parties. People take pictures of the happy moments in their lives. Someone looking through our photo album would conclude that we had led a joyous, leisurely existence free of tragedy. No one ever takes a photograph of something they want to forget. In še en coolski citat – And if these pictures have anything important to say to future generations, it’s this: I was here. I existed. I was young, I was happy, and someone cared enough about me in this world to take my picture.

FIlm se pa ni končal tako pozitivno saj mr. Sy postane obseden z družino, katerih slike gleda vsak teden, tako da….. Poglejte si film, če želite vedt, kdo umre na koncu…Hohooo…

Zadnjič sem pozabil pisat o glavnem dogodku prejšnega tedna (poleg odkritja kajak kluba seveda)… In sicer je bil to celodnevni obisk mini foto festivala Vision 2008 . Ne vem kaj mi je blo da sem sploh 5 minut razmišljal, a bi šel na 2 urno predavanje na faks o osnovah Photošopa al na tole… Cena borih 10 funtov se je kaj kmalu izkazala za smešno nizko. Še predno sem uspel priti do predavalnice sem v roko že držal welcome pack s parimi foto revijami in pa ravnopravšnjo torbico za moj novi foto aparat. No pot se je nadaljevala še mimo drugih stojnic, kjer sem vrečko oplemenitil še za nekaj revij, 6 novih Kodakovih filmov in foto papirja in podobnega materiala. Predavanja so bila pa glede na mojo ignoranco (ker sem bil edini, ki ni poznal nobenega od predavateljev) nad nad nad pričakovanim. Ogrel nas je Sam Faulkner , ki že 10 let dela na zgodbi o Kokainu na 100 in 1 način… Pokazal nam je res slikovite zgodbe, ki so zajemale vse od uporabe koke indijancev v Andih, do pridelovanja koke v đungli, preko dilanja, žrtev medkartelskih obračonov pa vse do borbe vojske + policije proti vsem prej naštetim.V naslednjem letu se misli osredotočit na fotografiranje konzumacije v visoki družbi…  Nadaljeval je odlični Simon Roberts s predstavitvijo svojega projekta/knjige – Motherland. Simon je šel za eno leto potovati po Rusiji in se precej konceptualno spravil k fotkanju pokrajine ter ljudi. Po Simonu pa je na vrsto prišel Jacob Aue Sobol . Precej smešno zmeden, model, ki nam je preden je pokazal sploh katerokoli fotko povedal vse o svoji ljubezni do Sabine, dekleta, ki jo se spoznal na Grenlandiji (30 minutna zgodba o vzponih in padcih in vseh mogočih in nemogočih detajlih). Jacob ma povsem drugačen, zelo oseben in nekomercialen pristop do projektov, kot so ga imeli vsi drugi predavatelji in je bil zato zares odličen stilski in osebnostni kontrast. On je naprimer dobil finance od ministrstva, da je šel na Grenlandijo fotografirat neko odmaknjeno vasico in njene ljudi. Ker se v enemu mesecu, kot je pravil ni mogel dovolj pribljižat ljudem, da bi naredil kaj res dobrega, se je potem vrnil in ostal (amm..pozabil koliko časa že) na svoje stroške. Vmes se je zaljubil, ni fotografiral pol leta, lovil severne medvede in tjulne, potem pa začel s svojim malim Riohom fotkat svojo punco in po več kot pol leta, ko je bil že doma in razvil vrečo filmov je nastala serija/knjiga na podlagi katere je bil nominiran za članstvo v elitno agencijo Magnum. No potem sta se z Sabine razšla in se je zaljubil v Japonko in se…ja prav ste ugotovili z novim drzavnim finančnim zalogajem preselil v Tokio. No verjetno pa niste vedeli, da je živel v nekdanji suši restavrqaciji, ki se je začela tresti vsakih 15 min, ko je mimo peljal vlak. Tudi tam se je počutil nezaželjenega, nič mu ni bilo všeč, ni fotkal nekaj mesecev, potem pa je začel hodit v park, kjer se začel spoznavat ljudi, jih fotografirat in nastala je serija res intimnih fotk/knjiga – Tokio . (Vmes je bil tudi par mesecev pri neki familiji v Gvatemali in kljub temu, da tega ni omenil predvidevam, da se je tudi tam zaljubil). Če se ni pa on sem se pa jaz vsaj v njegovo fotko dečka s psom. Jacob je nadvse resno in melanholično, kot vse poprejšne zgodbe razložil, da je ta fantek vsak dan hodil če planine v šolo in da ga je njihov star pes vsak dan spremljal na poti. Je pa ta pes zaradi starosti tudi dostikrat omagal in ga je moral potem fantek nositi domov… 🙂

Zvezda dneva je bil pa vsekakor Simon Norfolk. Hmm in prav njegovo predavanje je najtežje opisat… Je pa dejstvo, da je bilo predavanje tako posebno predvsem zaradi njega samega, ker je pravi showman, ker je noro inteligenten in duhovit in tudi hude fotke niso škodovale. Najbolj zanimiv del predavanja je bil, ko je primerjal stare slikarske klasike s (svojimi) fotkami propadlih imperijev in pa ko je razlagal kako je pridobival dovoljenja za fotkanje testiranj raket, ki lahko nosijo jedrske konice. Borut res morte probat dobit Simona (in Jacoba) za predavanje na Fotobubu, ker bi bil res res res bum!!! Zanimiv je bil tud njegov opis fotkanje vzleta teh raket, katerega je fotkal s 5 starimi lesenimi velikoformatnimi kamerami postavljenimi ena zraven druge z različnimi ekspozicijami… Zares najbolj izobraževalno, duhovito in ˝odigrano˝  foto predavanje, kar sem jih videl.

Hmm ja… sem pa ta teden videl tudi eno izmed najbolj bizarnih predstav v življenju… 3 modeli oblečeni v dekline in ena deklina v modela… Texas Chainsaw Mascara – dragqueen show. Ma že sama kliantela je bila razred zase… Model z zoro masko, v oprijetih usnjenih hlačah in škornjih z visokimi petami, pa model v pisanih oblačilih z orientalsko tančico čez nos & co… 1x za spremenbo sem se jaz varno počutil v družbi dveh deklet! 🙂 No v predstavi je bilo veliko kričanja, nekaj krvi, veliko maskare, tekanja po tekočem traku ( v aktu bezanja pred zlikovcem seveda) in pa nekaj pujskov… Pestro vsekakor… No ja, če ne že zaradi estetskih (ne)užitkov se je obisk splačal in praktičnih razlogov… James (stilist) mi je povedal, da mi je zrihtal obleke od NOKI-ja. Iiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaaaa! Trodnevno kuhanje enolončnice + vse ostalo se je le obrestovalo in kak siv las glede sobotnega shootinga manj imam sedaj…

P.s. Nekaj dni v decembru je moja Angelska sobica še frej + sprostila se je ena soba tudi za novo leto, tako da, če koga zanima… Pišite na email…

_mat6723

Piggy

_mat6738

_mat6845

Dekline…

_mat6726

To fotko sem nalašč pustil malce temnejšo… 😉

p1000893

Nedolžna žrtev iz publike… 😉

_mat6707

~ by matjazz on November 17, 2008.

2 Responses to “Photographic festival Vision and Texas Chainsaw Mascara”

  1. ej matjaž, skor sem dol padla, ko sem čitala tole, ker se mi je skoz zdel, da sem na unih predavanjih zraven in da mi v roke molijo papir in filme z vseh koncev 😉 tok slikovito si napisal. tok enih hudih stvari se dogaja tam pri vas, tok enih super dogodkov, da bi kr za neki časa šla mal v London, ko berem o vseh dogajanjih in festivalih – pri nas je trenutno interesanten sam liffe 🙂 ampak v primerjavi z vsem tam … no ja. ni glih primerjave. hehe.
    drugač pa un film z Robinom Williamsom sem tut jst gledala že pred časom … okej, ne povem, kaj je konc 😛
    in še to – tale predstava se zdi kot zares absurno dojemanje človeka na ravni banalne okrvavljene svinjske realnosti 🙂 una tatretja slika me skor spominja na kakšno sceno za maškare – na karaoke night kje na metelkovi 🙂 hehe. 😉

  2. Hehe Mankica, ja boš mogla kej sem prit… Tukaj se res tok stvari dogaja, sam se pol tud skos sekiraš ko zveš kaj vse si zamudil in česa si vse ne morš privoščit ali finančno ali časovno… Bom poslal te modele na gostovanje na Metelkovo… Me zanima kako bi jih sprejela publika! 🙂

    Lp v Lj!

Leave a Reply

 
