Giants Causeway, Sheep island, Free Derry, Bloody Sunday, Sterling pound

Prvi dan v Dublinu me je precej presenetilo, da uporabljajo eure! Hjam, ne vem..nekje v enemu kravžlju v možganih se mi je zdelo da majo funte… No in tako, sem moral prvi dan preživeti z 20 euri, saj sem zjutraj v Londonu dvignil 200 funtov za na pot in potem nekako nisem moral več dvigniti iz bankomata kot 20 eur!… Glede na to, da sem že prvi dan prepešačil cel Dublin po dolgem in počez sem se odločil, da si naslednji dan ogledam Sever Irske…

Vstajanje ob 4.20, sledi 2 urna vožnja do Belfasta. Prva stvar, ki sem jo naredil je bila ta, da sem tekel na bankomat, da bi dobil nekaj denarja za preostala 2 dni. Vtipkam pin, gotovina, 100… In kaj pride iz luknje?! STERLING POUND! Mega, v denarnici sem mel tako že 2 vrste funtov, zvečer sem pa spet s kartico pivo plačeval! Sterling pound je bil pa zato, ker je Belfast del UK in ni Irski, tako da…

No in potem se je začel trip… V zelenem kombiju/busu s pristnim irskim šoferjem/vodičem smo se odpeljali proti severu. Pot je vodila mimo ladjedelnice, kjer so zgradili Leonardov Titanic, zelenih pašnikov s 1000 ovcami, malih belo pobarvanih hišk in pa ogromnih klifov.

Celo pot sem se moral koncentrirati 100%, da sem vsaj polovico povedanega v Irščini razumel. Večino stvari mi je še 1x prevedel sosed John, ki je sicer Anglež, ampak živi na Irskem že nekaj let. Ena izmed prvih fascinantnih stvari je bilo tole.

_mat0600-1

Tole na desni je otok ene ribiške familije. Sicer slabo, ampak vidi se mala bela hiškica gor. Ta otok je s kopnom povezan z mostičkom iz vrvi (ala Indiana Jones). Ma pa pravico vsak sveže poročeni par v tem okrožju, da gre po poroki za en teden na otok in takrat, tudi podrejo most za tist teden… Rajsko… (Ne vem kje je ata ribič z ženo na čas?!)

Vzadaj pa lahko vidte, še en manjši otok, kateremu se pa reče Sheep island. To pa zato, ker ga ima ena rodbina že stoletja in na ta otok vsako poletje pripeljejo ovce, da se gor pasejo.  Res,da se ne vid najbolje…Ampak pečine in strmina na otoku sta impresivni! Še šofer je po Irsko lepo rekel… How d fok do they put sheep up there?! (to si morte prebrat s Irskim naglasom!)

_mat0609-2

Pot se je nadaljevala po obali z norim klifom, pa najlepšega golf igrišča, ki je v lasti Donalda Trumpa..mimo nekega gradu s podzemnimi tuneli, katerega je želel Majkl Đekson kupit pa…

No in potem smo prispeli!… Do enega izmed naravnih čudes sveta… Giants Causeway… Kaj je to, se najbrž že sprašujete… Gre za plažo, na kateri so vsiiii kamni 6 kotne oblike!!! Ja! Pravilni 6 kotniki, ki so zloženi en zraven drugega, kot tlakovci pred hišo! Ne morš verjet, dokler sam tega ne vidiš! Noro fascinantno… Kako je to nastalo? Hjam,, lava..ohlajanje…lava…pa spet mal ohlajanja… Primer je bil tud naveden…Tako kot razpokana zemlja/blato, ko je suša…Tudi dost enakomerno razpoka in nastajano podobne oblike. Še dodatna zanimivost mi je bla ta, da so eni kamni usločeni in drugi izbočeni! Tako da sedejo en na drugega kot ata na mamo…no ja..al pa lego kocke! Ok, dost govorjenja, raj si poglejte sami!

Ojoj..točno… Prvič sem doživel tak veter tam, da sem hodil po hribu gor pod kotom 45C° in s  polžjo hitrostjo, ker se hitrej enostavno ni dal premikat. Na vrhu hribčka pa bil zadihan, kot da bi na Mount Everest splezal… Zanimiv feeling… Pa tak on shore je pihal! (interna fora)…

_mat0623-4

_mat0660-6

_mat0652-5

_mat0662-7

_mat0674-8

_mat0683-9

_mat0738-10

_mat0740-11

Nora vulkanska pokrajina…

_mat0746-12

_mat0769-13

Vaška šola na hribu nad vasjo

Po ogledu velikanov pa je sledila še zadnja točka na izletu… Mestece Derry, kjer se je leta 1972 zgodila tako imenovana Krvava nedelja. Med miroljubnimi protesti za svobodno Irsko je britanska vojska postrelila 27 civilistov. Več o tem si raje preberite sami, poglejte odličen film Bloody Sunday, če ne drugega pa si vsaj komad od U2 zarolajte. Slikarije-grafiti, ki jih vidite so vsi v spomin padlim žrtvam… No razen zadnjega, ki je iz Katoliškega dela mesta…

_mat0337-11

No namesto free Gaza, ponavadi piše free Derry!

p1010792-15

p1010796d-16

p1010775-14

p1010823-17

~ by matjazz on February 11, 2009.

7 Responses to “Giants Causeway, Sheep island, Free Derry, Bloody Sunday, Sterling pound”

  1. “Kopijo” tiste obale zdej hočjo nardit v Dubaju v tisti skupini otokov k predstavlja svet (seveda na otoku Irske)🙂

  2. Ma ja? Haha… To pa res ne bo problem skopirat!😀 K enmu k prodaja tlakovce gredo pa je… Pa najamejo par folka k bo zlagal kocke skupi neki časa…

  3. Zakon😀

  4. Ja sej obala jim pomoje res ne bo problem predstavljala🙂 nekak so rekl da največji problem bo tako lepo zeleno pokrajino vzdržvat kot je v resnici irska🙂 le zakaj..🙂

  5. Ej muuudel, kva je to onshore? A to je tko da loh pol orcaš na obalo pa ga freetrejdaš na full poweeer? Kva te je zanč odnesl na cerkniškem stari, jst sm mislu, da je to end of story, dude. Ej, dej ne pozab pol v tork vzet loparja.
    Aja, btw, kamni niso švoh, sam jst še zdej mislm, da je to en monumental nateg, hehe, viskelja stari.

    Aide, pichim zdej mau kvihtat, da bojo muce dol padle, k vidjo mojo nart, hehe dude, uživi ga a ne, pozdrav sergejo!

  6. Nice😉 Ko sem bil jaz gor sem imel k sreci precej lepse vreme, samo sem se moral pomatrat da sem sel direkcijon iz dublina na te kamne, ker sem vedel da bo pol naslednja dva ni bolj zalostno, kot je seveda potem tudi bilo.

    Un Indiana Jones mosticek je pa tudi fajn, ceprav ni bil tako razburljiv kot so govorili. Sem fotkal na poti cez pa pozabil da sem imel manual focus vklopljen, tako a je bilo vse malenkost out of focus. Damn!

  7. Aja ce nisi razumel Ircev, pol upam da nisi sel na kak tour po Belfastu, tako kot smo sli mi optimisti. Pisuka nisem razumel 20% tega kar je govoril tip, pa sem na Irskem ze 2 leti in sem slisal ze vse mozne naglase.

Leave a Reply

 
